13 במאי 2010

מפגש מרגש עם אירית בנין - בית ספר גניגר

במסגרת הלימודים היום במרכז ללימודים אקדמים, זכינו להכיר ולשמוע על בית ספר מיוחד, תרתי משמע... - בית ספר גניגר - בית ספר מיוחד ל... חינוך מיוחד.
הגיעה עד אלינו מהצפון הרחוק מורה מקסימה, קורנת, עם ברק בעיניים, וסיפרה על העשייה החינוכית המתוקשבת המתרחשת בבית הספר. אירית סיפרה כיצד הם משלבים את התקשוב בתחומי העבודה השונים, תוך הדגמה ושיתוף.

היה מרתק, ישבתי מוקסמת  והקשבתי לעבודה המדהימה הנעשית שם עם התלמידים. תלמידים שבכל מסגרת אחרת היו מקבלים משימות של הזזת עכבר המחשב ימינה ושמאלה ובמקרה הטוב היו נדרשים ללחוץ על התמונה המתאימה לכתוב, ותו לא. ואילו כאן, הם יוצרים אנימציות, קליפים, סרטונים ועוד מטעמים, הכל כחלק מהלמידה וההתנסות היום יומית שלהם.

אני חושבת שהדבר שהכי משך את תשומת ליבי היה המשיכה כלפי מעלה של התלמידים. הצוות הנפלא העובד שם מאפשר ומדרבן את התלמידים להתנסות בתוכנות מתקדמות ולבצע פעילויות יחודיות שאינן נראות במסגרות אחרות, באמצעותן הם לומדים להתמודד עם ידע חדש וטכנולוגיה מאתגרת באופן מיטבי.

כמדריכת מורות בשטח, המחפשת דרכים להתאים את הכלים התקשוביים לתלמידי החינוך המיוחד, נהנתי לראות את ההתאמות הנעשות לתלמידים, הן יצירתיות מחד אך לא פוגעות ברגשותיהם של התלמידים מאידך. נותנות להם הרבה כבוד ותחושת מסוגלות והצלחה. בנוסף, כמכירה את התחום מהזוויות שלא נראות בתוצרים... אני יודעת שיחידות לימוד כמו סרט האנימציה, פעילויות שיתופיות עם בתי ספר אחרים, סרטוני פעילות וכו' דורשים ה-מ-ו-ן גם מהמורים עצמם, הרבה השקעת מחשבה, תכנון, יצירתיות ועבודה קשה של המורים, ועל כך - ישר כח !!! 

רציתי לשתף את קוראי בסרטונים שהכינו בגניגר, אולם בגלל צנעת הפרט וזכויות יוצרים נמנעתי מלהביא את התוצרים שאירית הציגה במפגש, ולכן אני מציגה כאן את לוגו אתר בית הספר בגלל הכותרת שבו, אליה מאד התחברתי,  אכן בית הספר הוא החיים עצמם וכל העובר עלינו בבית הספר מהווה חלק מאישיותינו ואורח חיינו. ולתלמידי החינוך המיוחד על אחת כמה וכמה.

כל הכבוד לצוות בית ספר גניגר, מורידה בפניכם את הכובע על העשייה הנפלאה ומעוררת ההשראה.
ממני
נעמי

2 תגובות:

  1. נעמי,
    כשותפה לעשייה ולעבודה עמך בבית הספר של החינוך המיוחד, הזדהתי מאוד עם דברייך בפוסט זה.
    גם אני כמוך, התרגשתי מאוד מדבריה ומהצגתה של אירית בכיתה.
    לא אחת אנו כמורים בבתי הספר של החינוך המיוחד נוטים לפסול פעילויות טכנולוגיות בשל החשש מחוסר ההתאמה לאוכלוסייה.
    אירית הוכיחה לנו בהרצאה כי זה אפשרי וחשוב להעיז לנסות ובעיקר להאמין!
    אני מצטרפת לתחושותייך על המאמץ וההשקעה הניכרת בעבודה בבית ספר גניגר, ומייחלת כי בשנים הקרובות נראה בתי ספר נוספים (ולא רק של החינוך המיוחד) אשר מתנהלים בצורה דומה...

    השבמחק
  2. נעמי,
    הרשומה שלך עוררה את סקרנותי מאוד! הגעתי לאתר בית הספר המדובר ואכן התרשמתי מהעשייה החינוכית המיוחדת - תרתי משמע.
    על כך נאמר "אם תרצו אין זו אגדה"...
    הלואי ש"אגדות טכנולוגיות" רבות יהפכו למעשה יומיומי בחינוך המיוחד והרגיל.

    דורית סלע

    השבמחק