29 במרץ 2010

הלימודים כחוויה מתקנת...

נקודת ההתחלה שלי...


את המסע לקבלת התואר השני התחלתי עוד קודם... במקום אחר... במסגרת אחרת...
נכנסתי לשם עם הרבה ציפיות אבל ובעיקר עם הרבה מאד חששות... איך אתחיל, איך אתמודד, איך אשלב, והכי קשה, איך פתאום אחרי כל כך הרבה שנים אחזור לספסל הלימודים עם דרישות ומטלות וכו'... אבל התעודדתי מהמחשבה שהלימודים לתואר השני אמורים להיות חוויה,  אמורים לבוא ממקום אחר, מנקודת מבט שונה, מגישה אחרת, יותר בוגרת, יותר איכותית, יותר מעשירה, הן מצידי כלומדת והן מצד המערכת הקולטת את תלמידי התואר השני.
ובאמת, היה לא קל. חשתי את העומס, את הצורך לעמוד במשימות ובמטלות, את התחושה של "צריך להספיק..." אך בעיקר חשתי... מועקה. היה לי מאד קשה לקבל את היחס המתנשא של המערכת, תכני הלימוד היו רחוקים שנות אור מהתחום אותו באתי ללמוד, חשתי תסכול מהעובדה שלא כך דמיינתי את לימודי "התואר השני"...
וכך, מתוך תחושת בטן עמוקה ש"לא כך צריכים להיות פני הדברים", החלטתי לעשות מעשה. לעזוב את הלימודים לאחר סמסטר אחד בלבד, ולחפש מקום אחר אשר יתאים לי ולצרכים שלי.
כך הגעתי לכאן...מתוך רצון עז ללמוד את התחומים שבאמת מענינים אותי, ללמוד ולהעשיר את הידע האישי שלי, מעבר לציונים ולביצוע עבודות, מטלות ומבחנים.
לאחר סמסטר אחד כאן, אני מרגישה שהלימודים מהווים עבורי "חוויה מתקנת"...
ואני מקווה שהבלוג, אשר אמור ללוות אותי במהלך הלימודים, יהווה סמן ימני שבו אוכל ללבן את התובנות, המסקנות, המחשבות והלבטים המתעוררים במהלך השיעורים, בזמן הכנת המטלות השונות ובעיקר בעת הנסיון ליישם "הכל ומיד" במסגרת העבודה.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה