30 ביולי 2010

בלוג למידה - למה ואיך???

מפוסט לפוסט, תחום הבלוג בכלל והבלוג הלימודי בפרט תופס אצלי תאוצה וכיוון... ומתוך כך עולה בי השאלה, מה יחודו של הבלוג על פני כתיבה יוצרת אחרת? מדוע הבלוג מצליח לתפוס תאוצה? כדי למצוא את התשובות שוטטתי ברשת ומצאתי את הסרטון הבא, המציג 10 סיבות עיקריות לשילוב הבלוג במערך הלימודי:

התלמידים בסרטון העלו סיבות מסוגים שונים. ניתן לסווג אותן לשלוש קבוצות עיקריות: 
קבוצה א', סיבות אגוצנטריות: "יותר קל מלקרוא ספר", "אפשר לפרסם את מה שיש לי להגיד", "שמירה על איכות הסביבה".
קבוצה ב', סיבות הקשורות לתהליך לימודי: "אינטראקטיבי", "למידה מרחוק", "קבוצות לימוד", "קידום השתתפות התלמידים בתהליך הלמידה".
קבוצה ג', סיבות הקשורות לחדשנות: "פתוח עבורי בכל מקום", "שילוב טכנולוגיה בכתה" 

מבחינת הסיבות ניתן לומר כי הבלוג מהווה את "הכאן ועכשיו", הוא מאפשר מקום ליחודיות האני של התלמיד, מאפשר שילוב מדיות חדשות (תמונות, סרטונים, קישוריות) המהווה כבר חלק בלתי נפרד מהתלמידים כיום, ולבסוף מאפשר למערכת החינוך להראות "מתקדמת"... ולמה להראות?!?!? כי כאן כבר יש להתייחס למורה ולדרישות שלו ולמטרות שהציב בעת כתיבת הבלוג... כיוון שגם הבלוג ככל שיהיה חדשני, מעניין, מאפשר שילוב מדיות וכו', ברגע שהמורה יבקש מהתלמיד משימות שאינן מתאימות לבלוג (כגון סיכום פרק בהסטוריה, או כמקום להכנת שיעורי בית...) יאבד הבלוג את זוהרו...
לדעתי על המורה להבין ולהתייחס לשתי נקודות חשובות בעת שילוב הבלוג בתהליך החינוכי:
1. כתיבה בבלוג מחייבת קריאה של הצד האחר והתייחסות שלו - צד אחר חייב להיות הן עמיתים "שווי ערך" (תלמידים אחרים) והן דמויות סמכותיות (מורים). כתיבה ללא התייחסות תגרום לאיבוד עניין בכתיבה.
2. לאפשר ולכוון כתיבה בבלוג תוך התייחסות לבלוג של האחר וכך לנווט ליצירת דו שיח בין כמה כותבי בלוגים, המביא לשיתופי פעולה "חשיבתיים".
במסגרת השיטוטים נתקלתי במאמר של גו'רג סימנס (2007) הטוען כי "בדיאלוג החינוכי המסורתי, התלמיד מגיב לדברי המורה או לפרמטרים שנקבעו ע"י המורה, ומרחב הלמידה שלו למעשה מוגדר ומגודר על ידי המורה, ואינו מאפשר חופש ביטוי וסקרנות". לדעתי טענה זו מהווה את התשובה להצלחתו של הבלוג, שכן בבלוג בניגוד לדיאלוג המסורתי, התלמיד לא מגיב לדברי המורה, התלמיד יוצר לעצמו את מרחב הלמידה, את השיטוט, החיפוש וההתייחסות האישית.

36 תגובות:

  1. נעמי שלום.
    אני סטודנטית בקורס של ד"ר גילה קורץ ובמסגרת הלמידה התבקשנו להתוודע לעולם הבלוגים.
    לשמחתי הרבה בחרתי תחילה באופן אקראי בבלוג שלך ותוך כדי קריאה שמחתי מאוד על בחירתי. ראשית סגנון הכתיבה שלך קולח, שנון, ספרותי משהו ומעורר רצון להמשיך לקרא.
    קראתי את חששותייך לגבי "הלחץ" הנוצר בעקבות גילוי העניין בבלוג שלך, והפחד מחוסר רלוונטיות ורדידות ... אז זהו שלאאא!!! הבלוג ואופי הכתיבה בו מעוררים עניין. מצאתי את עצמי מדלגת מנושא לנושא, מתוודעת לאופציות הגלומות בכלי, דרכך למדתי על הבלוג, שימושיו ויכולתיו לענות על צרכיי כמורה וכאיש חינוך המעוניין להפיץ את אמונתו ומשנתו. עקבתי אחר ההוראות שצרפת כיצד לפתוח בלוג, ההוראות מפורטות ומפחיתות חרדה ואשמח להכין בעצמי בלוג עבורי ועבור תלמידי והוריהם.
    לדאבוני, אני חשה שאין לי מושג אלו תכנים לכלול בבלוג, מה רלוונטי ומה לא. אהבתי את תגובתך להרצאה של גב' דורון, ואני כמותך תוהה אלו תכנים נכון להם למצוא את מקומם בבלוג ואילו במפגש פנים מול פנים עם קהילת הלומדים!?
    בברכת תודה על הצצה משמעותית
    חנית

    השבמחק
  2. חנית שלום,
    תודה על ההתייחסות והמילים החמות.
    אכן הבלוג מאפשר לי כסטודנטית וכאשת חינוך לעשות פאוזה בחיי השגרה המטורפים (בית, ילדים, עבודה, מחוייבויות, וכו'), לעצור- לחשוב על הדברים שלמדתי והתנסתי ועל התכנים שקראתי - להגיע לתובנות עם עצמי - לעלות אותם בכתב - להגיע למסקנות והחלטות לעתיד - ובעיקר תמיד לחזור ולקרוא ולרענן לעצמי מה היה מה חשבתי מה הרגשתי ואיך אני ממשיכה מכאן...
    בברכה
    נעמי

    השבמחק
  3. שלום נעמי,

    קראתי את הפוסט המעניין שכתבת, גם אני חושבת שיש לכוון ולהדריך את הלומד באשר לדרך ניהול הבלוג. בנוסף, אני חושבת שכלי זה , כמו הויקי, יכול לתרום רבות ללומד במיוחד בתחום האוריינות.

    איריס.

    השבמחק
  4. אהרוני מרדכי סטודנט תואר שני ניהול בקורס של גילה קורץ.
    ערב טוב נעמי
    לאחר סבב במספר בלוגים של חברי כיתתך החלטתי לכתוב תגובה, הבלוג שלך מעוצב יפה מצאתי בו מספר רעיונות שבעתיד אשתמש בהם . הורדתי את הקובץ לבניית בלוג אישי ועשיתי זאת בהתאם להנחיות שבקובץ. את העיצוב והתכנים אעשה יותר מאוחר. הרעיון של בלוג למורה ככלי עזר בהוראה ובקשר עם התלמידים נראה מאוד חדשני ומעניין.ומעמיד אותנו המורים בקו אחד עם התלמידים בטכנולוגיה ובתקשוב.

    השבמחק
  5. הי איריס,
    תודה על התגובה,
    האם גם את כבר מתחילה לעשות תכניות כיצד בשנת הלימודים הקרובה את משלבת את הבלוג בשיעורים??? נראה לי מרתקת האפשרות של למידת כלי חדש ומציאת המקום המתאים ליישומו בשטח - וכאן לדעתי שורש העניין... מציאת השילוב הנכון בין הכלי לתוכנית הלימודים באופן שיהיה זה אך טבעי לשלבו שם...
    ממני
    נעמי

    השבמחק
  6. מוטי שלום,
    תודה על התגובה,
    הייתי רוצה לראות אותנו, המורים, לא בקו אחד עם התלמידים אלא בראש החץ, כמובילי התחום והחדשנות... :) כמתווי הדרך מתוך מחשבה ותכנון ולא כנגררים אחרי אופנה ואחרי תלמידנו...
    תמיד אפשר ורצוי וכדאי ללמוד גם מהתלמידים אולם אנו כמורים צריכים לראות גם צעבר לכאן ועכשיו, לראות את החזון ולנסות להגשימו...
    כולי תקווה כי המורים המשתלמים הלומדים והמתקדמים יוכלו להוות חוד החנית ולהוביל את החינוך למקום מתקדם יותר.
    בברכה
    ממני
    נעמי

    השבמחק
  7. נעמי שלום רב,
    הנני סטודנטית במסלול ה M TEACH במכללת בית ברל וברצוני לשתף אותך בחוויה הבלוגית שלי..:)
    במסגרת קורס בנושא שפת הרשת נתבקשנו להגיב בבלוג מתוך רשימת בלוגים אפשריים..
    אני רוצה לומר שעילעלתי במספר בלוגים והכתיבה שלך סיקרנה אותי, נגעה בי ובהחלט חשפה בפניי יתרונות רבים שטרם הייתי מודעת להם, את הערך המוסף של השימוש בבלוג ככלי לתקשורת למידה וביטוי שלנו כבני אדם אנשי חינוך ובעיקר לתלמידנו.
    הכתיבה שלך שהינה בהירה מעוררת מחשבה ומהווה גירוי (מוצלח יש לומר) לשימוש בבלוג במסגרת הלימודים בכיתה.
    גלגלי המח בהחלט חושבים כיצד ואיפה אני יכולה לשלב את השימוש בכלי זה במסגרת שיעורי האזרחות שיקבלו ממני תלמידי העתידיים.
    מעבר לכך הכלי אליו נחשפתי ולמידתי אותו בהחלט נוטעת בי תחושה של התפתחות וליווי הקידמה אותי במסגרת לימודיי האקדמיים.
    כדברייך אני מודעת ומתעניינת ב -"כאן ועכשיו"...זהו צוהר להתקרבות והכרות מעמיקה יותר עם תלמידנו וקרובינו, מאפשרת אפיקי מידע, ביטוי ופלורליזם חברתי ולימודי.
    נהנתי לקרוא, התחדשתי בכלי ואשמח לשתף בהמשך על שימוש אפקטיבי.
    תודה,
    הדס

    השבמחק
  8. שלום לכולם
    לפי דעתי הבלוג נותן לתלמידינו מרחב למידה בלתי מסורתי, יוצר דיאלוג, ואינטרנאקציה שלא מתאפשרת במקום סגור כמו הכיתה
    הכיתה היא סגורה פיזית ומשמעות.התלמיד יוצר לעצמו את הדיאלוג ואת הכותרות שהוא רוצה, יש כאן הפריה הדדית
    מוחמד מחאגנה

    השבמחק
  9. מוחמד שלום,
    אתה בהחלט צודק בנוגע למרחב הפעולה שהבלוג נותן לתלמיד, ויתרה מזאת, עצם השימוש בבלוג מאפשר לתלמיד להגיע להבעה עצמית ולחשיבה מסדר גבוה
    בברכה
    נעמי

    השבמחק
  10. שלום לכולם
    הבלוג לפי דעתי כלי תקשורת זמין בכל עת עם העולם החיצוני,שמעורר מחשבות וחושף האנשים על דעות האחרים. הבלוג הוא שיטה לימודית חוויתית שמחזקת קשרים בין התלמידים ומאפשרת אינטראקציה כל הזמן

    השבמחק
  11. דעיבס עזלאדין2 בדצמבר 2011 בשעה 19:11

    נעמי שלום לך,
    את הכלי הנהדר הזה אני נחשף לאיו לאחרונה, אני בהחלט מסכים איתך שבלוג מהווה קשר עם המורה והתלמיד בצורה לא מוגבלת של זמן ומהווה מרחב לתלמיד. אבל, לדעתי לפני שאנחנו משתמשים בממשק זה וחושפים אותו לתלמידנו, אנחנו כמורים צריכים לחנך על ערכים וסטנדרטים של כללי שימוש בבלוג. כמובן בכל מה שקשור לשמירה על הרמה והכבוד בתגובות וכולה . אלו דברים איתיים כמו כל מוסר אחר שמעבירים אנחנו לתלמידינו, אנחנו צריכים קודם לחנך אותם כללי איתקה וכתיבה ברשת לפני שאני חושפים ומלמדים אותם להשתמש בו. אחרת הדברים אולי יצאו מכלל שליטה ומה שנראה בהתחלה כנכס יראה אחר כך כנטל או חס וחלילה כקללה.

    השבמחק
  12. דעיבס שלום,
    תודה על התגובה,
    הבלוג, כמו כל אמצעי תקשורת אחר, ברשת ומחוצה לה, פנים אל פנים או כתובה, מחייב חינוך לערכים, לסובלנות כלפי האחר ולכבוד הדדי.
    בברכה
    נעמי

    השבמחק
  13. נעמי שלום.
    אני סטודנטית בקורס סביבות לימודיות ווב 2 ובמסגרת הלמידה התבקשנו להתוודע לעולם הבלוגים.
    אני שמחה שיצא לי להכנס לבלוג שלך באופן אקראי מתוך רשימת בלוגים שהמרצה נתנה לנו. אני סטודנטית להוראה, מעניין לקרוא את הבלוג שלך- סגנון הכתיבה שנון וברור לקריאה. מצאתי את עצמי מתעניינת בבלוג שלך כיון שהוא נוגע לתחום ההוראה ולשמחתי ראיתי את האופציות שניתן להשתמש בכלי הבלוג, על שימושיו ועל הענות הבלוג על צרכי המורה והתלמיד. כאשת חינוך לעתיד, ההוראות לפתיחת בלוג שצירפת ידידותיות למשתמש ואכן בעקבות הבלוג שלך ומשמעות השימוש בכלי, ייתכן ואשתמש בו בעתיד.
    תודה רבה על הבלוג המעניין והפורה בלמידה.
    שבוע טוב.
    רותם

    השבמחק
  14. רותם שלום,
    ראשית תודה על הפרגון :)
    אני חושבת שהמורים לעתיד הם המפתח לשילוב התקשוב בהוראה מתוך שינוי תפיסתי ומחשבתי ולא רק שינוי פרוצדורלי
    בהצלחה בלימודים ובהמשך
    נעמי

    השבמחק
    תשובות
    1. נעמי שלום ,
      הכתיבה שלך מאד ברורה ומאורגנת ומאד ידידותית ,אין ספק שההתקדמות הטכנולוגית משפיעה גם על הכיתה ושילוב למידה באמצעות בלוג יכולה להעשיר את התלמידים בתחומים רבים כל זמן ששומרים על כללי שימוש והשתתפות ברורים.
      למדתי הרבה מהצפיה בבלוג שלך מקווה שאוכל בעתיד ליצור בלוג שישמש את תלמידי בדרך שתקדם אותם.
      מאד מרשים , ערן

      מחק
  15. נעמי שלום,
    במהלך לימודי בקורס web2 אני משוטטת בבלוגים ובבלוג שלך ראיתי את המעשיות של בלוג בכיתה עם תלמידי. היעילות, החדשנות והתקשורת הכתובה שאותה יש לבסס עם התלמידים. אכן זהו ערוץ נוסף לעבודה עם התלמידים מעבר לשעות העבודה בביה"ס אך הוא משדרג את העבודה של המורה והלמידה של התלמיד.
    נהיניתי,
    אורנה גוטמן

    השבמחק
  16. תודה לכם ערן ואורנה על המשוב המפרגן :)
    מההתנסות שלי בעבודה בבלוג, (וזהו גם נושא המחקר שעשיתי) השימוש בבלוג מאפשר שימוש ופיתוח חשיבה מסדר גבוה בנוסף להיותו צינור להשמעת הקול האישי, ולדעתי, על כך גדולותו :)
    בהצלחה בהמשך
    נעמי

    השבמחק
  17. נעמי שלום רב,
    אני סטודנטית במכון לנדר ובאחד מהקורסים המרצה המתוקשבת ביקשה ממנו להכנס לבלוג,והבלוג שלך היה נראה לי בלוג מעניין מאוד,אני רוצה להגיד שעברתי וקראתי את הבלוג ובאמת נחשפתי פה לכמה יתרונות של הבלוג שעד היום לא חשבתי בכלל שזה עוזר,לא ידעתי את הערך של הבלוגים.כתבת את הבלוג בצורה מענינת ומושכת, שכיף לקרוא ומעניין ככה שממשיכים עד שגומרים.עשית זאת בצורה רצינית.בלוגים באמת פותחים פתח להתקרב יותר לתלמידים שלנו,
    נהנתי לקרוא,תודה

    השבמחק
  18. לסטודנטית האנונימית שלום :)
    אני שמחה שמצאת עניין בבלוג, אני באמת רואה בו מקום לפיתוח אישי ומקצועי:)
    בהצלחה בהמשך הלימודים
    נעמי

    השבמחק
  19. קוראים לי אוראל ובמגרת לימודי במכון לנדר תואר ראשון בחברה ובחינוך נחשפתי לבלוג שלך.
    דבר ראשון עצם הרעיון מקסים ונהדר,זהוי סוגיה חשובה ומעניינת מאד בחינוך,בתחילת דרכי ללמוד היינו צריכים לעשות ועדין עושים קורסים מקוונים בהתחה הייתי מבולבלת ונבוכה ולא הבנתי איך לומדים דרך שיטה כזו וזה תסכל אותי מאד,כי מי שהייתי קטנה אותי לימדו שכדאי ללמוד צריך חשיבה מעמיקה יכות הקשבה זכרון וכדומה...ואילו בשיטה זו של תקשוב ולמידה הלמידה היא מרחוק בלי קשר עין ושאלה פרטית למורה -סוג של חסרון במשך הזמן למדתי מהו התועלת בשיטה זו ,אבל עדיין נשארתי מתוסכלת ולאור דבריך שכתובים בצורה יפה עוד יותר,את הסברת שזה הרבה תלוי במןרה או במרצה שפותח את הבלוג או הפורום וכדומה..וצריך איזון וגבולות מה יהיה בבלוג ומה צריך לעשות,אבל אני בתור מורה לעתיד בעז"ה שיכול להיות שבעתיד(כמעט בטוח נשתמש גם בשיטה זו שתהיה כבר נפוצה).איך אני ידע להתנהג כלפי התלמידים שלי ברשת חברתית של למידה כזו ,אם בכיתה המורה הרבה פעמים לא מצליחה להשתלט על התלמידים,אז בשלט רחוק היא תיתן להם גבולות והם יקשיבו?איך עושים זאת?
    אשמח אם תעני לי .תודה.

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום אוראל,
      ראשית חשוב לי לומר כי גם בלמידה מקוונת ניתן לדרוש מהתלמיד "חשיבה מעמיקה יכולת הקשבה זכרון וכדומה", ובנוסף, נדרשת מהתלמיד "אחריות ללמידה" - לא מספיק להופיע בכתה ולשבת בשיעור... עליו לעשות מעשה! וכאן טמון אחד ההבדלים הבולטים...
      ובנוסף, התלבטת כיצד מורה "תשתלט" על תלמידים בלמידה מרחוק... אולי לא צריך? ישנן סוגים שונים של למידה מקוונת - און ליין ואוף ליין... אני בטוחה שתעמדו על ההבדלים בינהם ועל היתרונות והחסרונות של כל דרך... חשוב לזכור כי לכל הדרכים יש יתרונות וחסרונות:)
      בהצלחה בלימודים
      נעמי

      מחק
  20. שלום נעמי, אני יעל שרה, סטודנטית תואר ראשון בחינוך וחברה, רציתי ולומר שלאחר שקראתי את מה שכתבת על הבלוג ועל מה שהוא יכול לתרום לתלמיד בהתפתחותו הלימודית, גרם לי להסתכל באור אחר על כל הנושא של שיעורים מקוונים ובפרט על הבלוגים, לא תמיד השיעורים בכיתה, תלמידים מול מורה, נותנים הזדמנות שווה לכל התלמידים לבטא את עצמם, כך שהבלוג יכול לעזור לקדם תלמידים. תודה ובהצלחה

    השבמחק
  21. שלום נעמי... זאת יעל שרה שוב, אשמח אם תעני לי ותגידי לי את דעתך, עם איזה גילאים של תלמידים אפשר לדעתך לעבוד עם בלוגים? האם בגילאים 11-15 יהיה שיתוף פעולה מצד התלמידים? תודה..

    השבמחק
    תשובות
    1. יעל שרה שלום,
      תודה על הפרגון :)
      אני עובדת באמצעות הבלוג גם עם ילדים בכתה ד-ה בחינוך המיוחד... וזה עובד מצויין ): תלוי בילדים, תלוי במורה ובנושא הנבחר לבלוגים ובמידת העידוד המוטיבציה והרעיונות של המורה והתלמידים...
      בהצלחה
      נעמי

      מחק
  22. נעמי שלום

    ברצוני לציין שכתיבת בלוג מחייבת את שני הצדדים הקורא / הכותב להתייחס דבר שיכול להביא לדיאלוג בין משתתפים גם כשאר הוא לא בו זמנית , ומכל מקום. הבלוג מאפשר לכתוב את מה שאנחנו חושבים ואת המסר שאנו רוצים להעביר ואף לקבל עצות מאחרים.

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך אנונימי,
      אתה בהחלט צודק, "בלוג מאפשר לכתוב את מה שאנחנו חושבים ואת המסר שאנו רוצים להעביר ואף לקבל עצות מאחרים", אבל... הבלוג בהחלט אינו מחייב את הקורא... ניתן לקרוא בלוגים רבים מבלי להגיב כלל... אתה צודק בכך שכאשר הקורא מגיב, ובעל הבלוג מגיב בחזרה נוצר דיאלוג שיכול להיות מאד פורה ומעשיר :)
      בהצלחה
      נעמי

      מחק
  23. נעמי שלום!
    חיפשתי כל מיני בלוגים שנחמד ונעים להכנס ולקרוא בהם וראיתי את הבלוג שלך שהוא מאוד נעים לקריאה. קראתי את הנאמר כאן וגם אני כמו חלק מהאנשים פה לא אהבתי את כל הקורסים והתקשורת המקוונת, אבל אני רואה שיש בהם גם יתרונות. אני חושבת שבלוג הוא אמצעי מאוד טוב ונחוץ ללמידה, אבל אני חושבת שצריך גם את הלמידה המקוונת וגם את הלמידה הפרונטלית.
    תודה רבה!

    השבמחק
  24. נעמי שלום
    קראתי את הפוסט המעניין שלך. הוא נכתב לפני כשנה וחצי ועדין כל כך פעיל, ואת עונה לפונים אליך , ממש מעורר כבוד והערכה.
    התרשמתי מדברי התלמידים בסרטון שעיקר התועלת בבלוג שהוא מקל על הלמידה, אם ע"י כך שאין צרך להתרכז הרבה זמן, אין מורא מציבור התלמידים, הוא נוח ללימוד בכל עת ועוד.
    אני חושבת לפיכך שהבלוג טוב לתלמידים שמתקשים בלימוד, זאת עזרה חשובה מאד. אבל תלמידים שכן מסוגלים צריכים להמשיך להתאמץ כי דברים המושגים במאמץ, יש להם ערך מוסף גבוה יותר.
    בברכה שרה

    השבמחק
  25. שלום לכם אנונימיים יקרים ושרה,
    תודה על התגובות שלכם ברשומה... אני רואה שהיא אכן מעוררת עניין ומביאה קוראים רבים להתייחס אליה, זה כייף גדול!
    לדעתי הבלוג בפרט והמחשב בכלל אינם יכולים להוות תחליף קבוע להוראה הפרונטלית. הקשר הבלתי אמצעי בין המורה לתלמידיו הוא חשוב מאד. אולם לא ניתן לוגם לא רצוי להתעלם מהתקשוב ומהטכנולוגיה המאפשרים לנו לשפר ולשדרג את ההוראה הפרונטלית, מאפשרים לנו להציג את הנאמר במדיה נוזפת ולהביא נקודות מבט נוספות.
    בהצלחה בלימודים
    נעמי

    השבמחק
  26. נעמי שלום,
    במסגרת הלימודים האקדמיים שלנו התבקשנו לבחור בלוג, לעיין בו ולהגיב עליו באופן אישי...
    האמת, שלא כ"כ הכרתי בלוגים לפני זה וקריאת הבלוג שלך חשפה אותי לעולם הבלוגים,ועוררה בי התענינות וחוויה חדשה.
    כמו כן מצאתי שהכתיבה שלך מעוררת עניין וכתובה בגובה העניים, והצלחת להכניס אותי מהר לעניינים ומושג של "בלוג" בחברה שלנו ובחינוך של היום.
    תודה רחלי.

    השבמחק
  27. רחלי שלום,
    אני שמחה שהבלוג שלי תרם להבנת מושג הבלוג בחברה שלנו כיום.
    אני אכן מאמינה בכלי זה וחושבת שיש לו תרומה גדולה בפיתוח חשיבה מסדר גבוה ותרגול מיומנויות ואוריינות דיגיטאלית.
    בהצלחה בלימודים
    נעמי

    השבמחק
  28. נעמי שלום!
    אני סטודנטית במכון לנדר, בקורס חינוך וחברה, באחד מהקורסים המקוונים המרצה נתנה לנו משימה להכנס לבלוג שיעניין אותנו, משום שהנושא שאנו מתעסקים בו הוא חינוך בחרתי להכנס לבלוג שלך, נהנתי לקרוא את הבלוג שלך, הוא כתוב בצורה ברורה ויפה, אני חושבת שיש דברים שכתבת שבתור מורה אני אשתמש בהם בהעתיד
    בהצלחה בהמשך.. טלי

    השבמחק
  29. טלי לשום,
    תודה על הפרגון והמילים החמות, את מוזמנת להיכנס לרשומות נוספות על פי תחומי העניין שלך :)
    בהצלחה
    נעמי

    השבמחק
  30. נעמי שלום,
    גם אני נדרשתי להתבונן בבלוגים במסגרת הלימודים. אני חייבת להודות שבלוגים מעולם לא משכו אותי, ויש לי גם מעין רתיעה מסגנון תקשורת זה. הבלוג מאוד מעניין, ומצאתי עניין בתגובות שלך למאמרים שונים.מענייין אותי האם קל לך יותר להתבטא בבלוג ומדוע? ואיך את רואה השתלבות של הבלוגים במערכת החינוך?

    השבמחק
  31. נעמי שלום!

    ראשית, יש לציין שמאוד נהנתי מקריאת הבלוג שלך!
    במסגרת הלימודים נתבקשנו להכנס לבלוג מסוים שמעניין אותנו ולהגיב... מתוך רשימת הבלוגים שהוצעו לנו הנושא של הבלוג שלך הכי עניין אותי ודיבר אליי מהסיבה שגם אני (כמו הרבה סטודנטים אחרים) במסגרת לימודיי רשומה לקורסים מקוונים. עד כה, לא הבנתי כל כך מהי המשמעות של הבלוג ולמה הוא תורם וכשקראתי את הבלוג שלך המשמעות התחדדה בראשי יותר ואני בהחללט מסכימה איתך שהשימוש בבלוג יותר יותר עניין בלמידה עבור התלמידים אם כי על המורים לנקוט באמצעי זהירות בעת השימוש בבלוג כפי שציינת.
    כבר נוכחנו לדעת שיש להשתמש בכל אמצעי למידה במידה הנכונה תוך משנה זהירות וכך יהיה ניתן להפיק את המרב ולהגיע למטרות שהצבנו לעצמנו...

    השבמחק
  32. שלום לכם אנונימי וסיוון :)
    תודה על ההתייחסות, התגובות שלכם גורמות לי לחשוב שוב ושוב על מהות הבלוג :)
    ראשית, הבלוג הוא קודם כל למען הכותב... הוא אמנם מאפשר תקשורת - כפי שאנו רואים כאן :) אבל הוא משרת את הכותב ומאפשר לו לארגן את מחשבותיו ודעותיו, מאפשר לכותב לארגן את הידע. אני מאד נהנית לכתוב בבלוג, שכן הוא מהווה מבחינתי אמצעי פורמלי שאינו פורמלי.. למה הכוונה? הכתיבה בו היא כמו כתיבת מאמר או כתבה אך איני מחוייבת בביסוס דברי על מקורות חיצוניים כפי שיש לעשות בכתיבת עבודות אקדמיות...
    הבלוג מהווה דרך נוספת לתלמיד (ולנו) להביע את עצמינו ולאפשר לקהל להתייחס להבעה זו.
    בהצלחה בהמשך הלימודים שלכם
    נעמי

    השבמחק