19 במאי 2011

כנס מידע 2011 ... ואני....

אתמול היה לי הכבוד להשתתף בכנס מידע 2011...
“מידע 2011 ” הוא האירוע המרכזי והמוביל של קהיליית המידע בישראל.

השתתפתי כצופה - ותכף אפרט כמה מעניין היה...
אבל ובעיקר - בזכות גילה קורץ -  השתתפתי כמרצה...


המושב בו השתתפתי התייחס להתפתחויות והזדמנויות למשתמש ברשת האינטרנט. ההרצאות היו מרתקות, כל הרצאה התייחסה לנקודת מבט אחרת ולהסתכלות שונה על האינטרנט והמשתמש הבודד, וכולן יחד רק חידדו את התחושה שאנו באמת נמצאים בעין המהפכה, במרכז השינוי הבסיסי ביותר של האדם - שינוי בהתנהלות, שינוי בחשיבה, שינוי בהסתכלות, שינוי בכל אחד מתחומי החיים שלנו, אפילו היומיומיים והבנאליים ביותר... למשל, בעזרת הגיימיפיקיישן הצליח דר' חנן גזית להלהיב ילדים לצחצח שיניים ולהתארגן מהר לביה"ס בבוקר...- פעולה בנאלית, שאינה קשורה לאינטרנט ובהחלט אינה קשורה לתחומי פרופסיה שונים. רנית זקצר דיברה על הזנב הארוך של הידע הנוגע לכל אחד מאיתנו בכל שלב של היום (אפילו לא ב"שלבים שונים בחיים"...) - מציאת התשובה המדוייקת לשאלה הכי ביזארית, מציאת תכנים לנושא הכי שולי וטיפשי, והיו עוד...
בהמשך לכל ההרצאות האלה הגיעה גם ההרצאה שלי, ואני בחרתי (בעצתה של גילה) ללחוץ קצת על הברקסים של הטרנדים הנהדרים האלה, ולדבר על כל היופי והטוב והנהדר שיש בהם לצד הנקודות המבט השליליות ולעיתים המכוערות , כגון, הקלות הבלתי נסבלת של פריצה לשיתופיות, הפשטות שיש בהעתקה וניכוס נכסים של אחרים (שירים, סרטונים וכו') ועוד.
הייתי רוצה לסיים פוסט זה במשפט בו סיימתי גם שם:
לסיכום...
ישומי הענן וכלי הווב 2.0
משרתים ותומכים בלמידה
תפקידנו
להעצים את הטוב
לשמור מהרע
ולמגר את המכוער









אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה