12 באפריל 2010

פודקאסט ?!?!?!?!?!!?

דבר חדש נפל במחוזותינו.. הפודקאסט...
התבקשנו להיכנס לאתר מסויים (icast) ולבחור שם בפודקאסט, לפתוח, להאזין ולהביע דעתינו בפורום... כך, בלי הקדמה ובלי הסבר למה לצפות... בדיעבד... טוב שכך !!!
ממה שהצלחתי להבין מתגובות חברי בפורום הפודקאסט, רובם, כמוני, לא הכירו את הכלי קודם, לכולנו היה בזה מן החידוש... אפילו לשֶם לא נחשפנו בעבר ולא שמענו עליו...
נכנסתי לאתר, "דפדפתי" בין הקישורים, וטעמתי מכאן ומשם... חייבת לציין שהיו הקלטות בהן מצאתי עצמי "מנקרת" קלות (שעות הצהריים הקשות) ומהקלטות אחרות ממש נהנתי וזרמתי איתן... - היה זה עבורי תחום ח-ד-ש לחלוטין !!! מאד מלהיב, מאד שונה ומיוחד, וכמובן המחשבות והרעיונות החלו לרוץ... כיצד אפשר להשתמש בכלי במסגרת העבודה? היכן הוא ישתלב בדרך הטובה ביותר? באיזה תחום ובאיזו מסגרת הוא יתלבש כמו כפפה ליד ולא יהיה מאולץ (אחת הבעיות העיקריות כשרוצים להשתמש בכלי מסויים אבל לא מצליחים למצוא את המסגרת המתאימה לו).
בזמן ההקשבה (עם אוזניות, סגורה בתוך עצמי) חשתי כיצד חוש ההקשבה (לא רק השמיעה אלא יכולת ההקשבה עצמה...) מתחדד, כיצד העיניים שכבר כל כך רגילות לעקוב אחרי מה שהאוזניים שומעות, הולכות לאיבוד... ואז חשתי את כוחו של הפודקאסט... לחזור ולתרגל עם תלמידי את הבנת הנאמר רק מהנשמע... מושג "הבנת הנשמע" שבעידן האינטרנט והטלוויזיה כמעט ונעלם... וחשוב כל כך לשמר.
מתוך מחשבה זו התחלתי לגלוש באינטרנט אחר מידע על הכלי ודרכי השימוש השונים בו. כך הגעתי לבלוג של רן לוי, ולפוסט "מה זה פודקאסט" כל כך פשוט וכל כך ברור...
מתוך הקריאה בפוסט התחברתי במיוחד לפיסקה העושה אנלוגיה בין הפודקסט והרדיו לעומת הסלולארי והטלפון הקווי: 


"...אז נכון, יש רדיו רגיל- אבל פודקאסט הוא רדיו משודרג ומשופר. הפודקאסט לרדיו הרגיל הוא מה שהסלולארי הוא לטלפון הקווי: הוא מעשיר אותו, מרחיב אותו והופך אותו נגיש יותר. כמו הטלפון הסלולארי, גם הפודקאסט יחליף בהדרגה את הרדיו הרגיל, והכל בזכות ההמצאה הנפלאה הזו, האינטרנט, היכן שגברים הם גברים, נשים הם גברים, וילדים הם סוכני FBI."   

כל כך נכון !!! 
אני רק מקווה באמת להצליח להעשיר ולהרחיב ולאפשר לתלמידי לראות ולחוות את השימושים הנפלאים הקיימים באינטרנט מעבר למשחקי המרוצים השונים. 

3 תגובות:

  1. הי נעמי,
    אני ממש מקווה כמוך ומאמינה שנצליח.
    המשכתי לחשוב עוד קצת בנושא ואני מסכימה איתך שאכן יש חשיבות לחוש השמיעה בתהליך לימודי, מה שמחזק את המסקנה הוא שפתאום נזכרתי בארועים שבהם תלמידים אינם מבינים הוראות או טקסט לימודי וכאשר אני מסייעת להם, לפעמים זה פשוט קוראת עבורם בקול את הטקסט, זה נהיה מובן וברור, אז אולי באמת ניתן להשתמש בפודקאסט בהוראה, שווה לנסות!
    ורד.

    השבמחק
  2. היי נעמי,
    כל כך נכון ומרגש... אנו נחשפים לכל החידושים הטכנולוגיים, הרי גם לי הפודקאסט נשמע ונראה תחילה כ"עוף זר".
    אני מאמינה בכל לבי שאנו נמצאים במסלול למידה זה לא סתם,אלא יש חשיבות לבחירה שעשינו. כמו כן בטוחה אני שנצליח לתרום לתלמידינו ולחשוף אותם לכל החידושים שאנו לומדים ונחשפים אליהם. השמיים הם הגבול ומי שלא מנסה לא קוצר פירות!!! אז קדימה לעבודה!!!
    אילנה.

    השבמחק
  3. היי נעמי
    תודה שהזמנת אותי להכיר את הבלוג שלך, ובעקבותיו להיחשף לכלים חדשים.
    נראה מעניין.... אמשיך להגיע ולהתעדכן :)
    סיגלית

    השבמחק