2 ביולי 2011

כנס מיט"ל 2011

השנה שוב הלכתי לכנס מיט"ל 2011. שהתקיים באוניברסיטת תל אביב.

בפוסט זה ארצה להתייחס להרצאת הפתיחה של דר' Mayadas אשר שיקפה את תחושותי וההתלבטויות שלי מזה זמן מה. הוא טען בהרצאתו שקיימות כיום טכנולוגיות רבות וכי רצוי לעצור את המרוץ אחר חיפוש הטכנולוגיה החדישה ביותר, אלא לבחון את התאמת הטכנולוגיה הקיימת לתחומי ההוראה השונים, ולעסוק בהטמעתה בפדגוגיה ובבחינת תרומתה להוראה.
במסגרת עבודתי אני מקבלת כמעט מדי יום מידע על כלי חדש או יישום חדשני, וכמובן שמיד באה ההתנסות, ההתלהבות הראשונית והנסיון לבחון היכן אוכל לשלב כלי זה בהוראה, במה יכול הישום החדשני לשפר את ההוראה. כך אני מוצאת את עצמי "מציפה" את המודרכות שלי בישומים וכלים חדשים ולעיתים מבלי לתת להן את הזמן לעבד, לבחון ולנסות להשתמש בהם לאורך זמן.
השאלה היא האם להביא עוד ועוד חידושים כדי שכל אחד ואחת ימצאו את הכלי או הישום המתאים לו ביותר? או שמא, להציג ולחשוף למספר מצומצם של ישומים (כלים וישומים שאין בינהם חפיפה) ולאפשר לכל אחד להתנסות ולהכיר את הכלי לעומק?!!?

נראה לי שלקראת שנת הלימודים הבאה, אאמץ בחום את דבריו והשקפתו של Mayadas, ובמקום להציג עוד ועוד ישומים וכלים, אנסה למצות את תרומתם של הכלים הקיימים במערכת ו/או המוכרים למודרכות, גם אם הדבר אומר להיות פחות חדשני...

נראה כמה אצליח להחזיק מעמד בעצמי :)

3 תגובות:

  1. נעמי שלום. נחשפתי לבלוג שלך במסגרת לימודיי תואר שני וקורס בשפת הרשת במכללת בית ברל. אני חייבת להגיד שאני מסכימה עם דר' Mayadas לפחות בדיעה האוחזת ברעיון שאנחנו מוצפים בטכנולוגיות ולפעמים עומס רב מדי או יותר נכון השעיטה לקדמה בלי לדעת להשתמש נכון בכל השפע שכבר נמצא ברשותינו, יכול להביא נזק יותר מתועלת. אם אני מסתכלת עליי כמורה לעתיד מול התלמידים שלרוב מבינים הרבה יותר ממני בטכנולוגיה, אעדיף להשתמש בטכנולוגיה הקיימתת ויש בשפע ולפעול איתה ולא לרדוף אחרי כל גימיק וחידוש שיוצא. זה לא סותר כמובן שצריך לשאוף לאיזון ואכן להשתדל להישאר מעוכנים בחידושים אבל לא על חשבון למידה בסגנון שמתאים לי אישית וזה מה שחשוב. לפחות לדעתי. בברכה, גלי מ.

    השבמחק
  2. גלי שלום,
    תודה על התגובה, אני מבינה שאנחנו מסכימות שאין לרדוף אחרי הגימיקים אלא לבסס את הקיים ולמצוא מתוך הקיים את הנוח לי ומתאים לי :)
    אולם בנוסף, איך נדע מה נוח ומתאים אם לא ננסה?! כשאנשים במאה הקודמת עברו מעגלות וסוסים למכוניות היו רבים שבהתחלה העדיפו להשאר עם הנוח ומתאים להם... והאחרים, בעלי התעוזה, ניסו את המכונית... והם אלה שסחפו אחריהם את האחרים... אני ממליצה תמיד לנסות, לבחון, להרגיש ורק אז להחליט.
    בהצלחה בלימודים
    נעמי

    השבמחק
  3. נעמי צהריים טובים,
    חס וחלילה לא התכוונתי שאין לעקוב אחרי השינויים, אחרת איך נתפתח? כוונתי שהייתה שזה לא ישתלט עלינו על חשבון דברים טובים מהעבר/הווה שעדיין יש להם אחיזה במציאות ולא רצוי להתנער מהם. לפעמים כשרודפים אחרי החידושים, שוכחים לקחת איתנו גם את הישן שלפעמים מועיל... בהחלט לבחון ולהוסיף ולשפר לא מזיק אף פעם :)
    גלי

    השבמחק